Nyårslista 2014

 Förra nyår

 

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 
Jag har gjort väldigt många förändringar i mitt liv, flyttat ihop med Johan, flyttat hemifrån, gått ner i vikt, skaffat gymkort, hoppat av skolan...

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag vet inte om jag hade något, men jag viskade väl tyst för mig själv att jag skulle bli "smal" som alla andra år.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 
Nej. Men min syster blev gravid.

Dog någon som stod dig nära?
Min älskade katt Ronny och våran hund Emmy. 

Vilka länder besökte du? 
Jag höll på att skriva inga, men jag var ju till Italien!

Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015? 
Ett jobb, såklart. En riktig sommar (då jag inte bara gråter hela dagarna), och så klart mitt systerbarn. 

 

 

Vad var din största framgång 2014? 
Hm. Att jag vågade hoppa av skolan fast jag var/är livrädd, att jag faktiskt lyssnade på mig själv. Och inte lät mig övertalas att stanna kvar "bara för att". 


Största misstaget? 
Ett som är väldigt privat. Men det näst största är nog att jag lät panikångesten ta över mitt liv. 

Har du varit sjuk eller skadat dig? 
Få se nu... Fick en förkylning i mars tror jag och det slog lock för örat. Visade sig vara en inflamation, hade ett väldigt konstigt besök på vårdcentralen. Locket är inte helt borta. Sen så har jag faktiskt bara varit sjuk en gång i höst! 

Bästa köpet? 
Mina Nike Air och Jackie <3

Vad spenderade du mest pengar på? 
Mat, kläder och tåg. 

Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Oj... Att Johan vill vakna med mig gör mig väldigt glad. Och när mamma hade bakat en glutenfri äppelpaj när jag hälsade på en gång. De små sakerna vettu. 

 

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2014? 

Bang bang, all about that bass, Break the rules, Rather Be... Tror jag? Räknar bara upp hitsen. Det kan jag svara på nästa år ;) För 2013 var helt klar Roar med Katy Perry.  

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Ledsnare

Vad önskar du att du gjort mer?
Träffat familjen, gått ut. Träffat människor. 

Vad önskar du att du gjort mindre? 
Shoppat... Och overthinking. 

Hur tillbringade du julen? 
Med min fina familj hos min syster, och Johan var också med!
 

Blev du kär i år? 
Blev kär 2013

Hur många one night stands? 
Inga.  

Hur kan hon ha varit så liten? ååååh
 

Favoritprogram på TV? 
Idol? Jag vet inte, tittar bara på Netflix. Men bland Netflix säger jag nog Brooklyn 99, American Horror Story och OITNB 

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? 
Antagligen. 

Bästa boken du läste i år? 
Har knappt läst böcker i år... Men Cirkeln triologin bör alla läsa!


Största musikaliska upptäckten?
Oj. Jag vet inte. Pass

Något du önskade dig och fick? 
Ja, en lägenhet!

Selfie från Italien 
 


Något du önskade dig men inte fick? 
Ring on ma finga


Årets bästa film? 
John Dies At The End, kanske? Den enda filmen jag kan komma på just nu. 

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2014? 
Var hemma  i lägenheten, bakade en raw food tårta som jag bjöd familjen på. Och åt sushi med Johan!

 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
En gymkompis, mayybee

Saker jag saknar från Lycksele: Balkongen
 

Hur skulle du beskriva din stil år 2014? 
Som vanligt. Mer sportig kanske på slutet.

Vad fick dig att må bra? 
Resan till Sundsvall. 

Vilken kändis var du mest sugen på? 
Ryan Gosling? Ofc

 

Vilken politisk debatt engagerade dig mest? 
SD kom lite väl mycket fram iår. 

Vem saknade du? 
Sofia, Malin och syrran.

De bästa nya människorna du träffade? 
Magikern på moterveckan! AWESOME 

 Saknar Inpuls i Luleå
 


Årets mat:
Sushi ;)

Årets dryck:
Vatten var min bästavän iår

Årets tidning:
Shape Up och Vecko Revyn

Årets semester:

Sundsvall och Italien!

årets utekväll:
Inte mycket alls sånt, men motorveckan var riktigt kul!

Årets ölhak:
Jadu.


Årets bakishak:
Hämtpizza <3<3

Årets konsert:
Ingen sådan ;)

Vad är ditt nyårslöfte för 2015?
Ja, vad ska jag lova mig själv? Vara helt glutenfri kanske. :)

Vardags | |
#1 - - Ellen Delin:

Jag önskar dig all lycka till i livet!

Svar: Men tack och detsamma! :)
Tula Hansson

Upp